Zaufanie i lojalność procentuje w centrach covenience. Newbridge notuje footfall na poziomie 80% w stosunku do ubiegłego roku.

Zaufanie i lojalność procentuje w centrach covenience. Newbridge notuje footfall na poziomie 80% w stosunku do ubiegłego roku.

  • 13 maja 2020
Alt Text

Chociaż analitycy byli pesymistyczni, mówiąc o tym, że razem z otwarciem galerii wróci do nich zaledwie 35-40 proc. klientów, rynek szybko zweryfikował prognozy, pokazując jak bardzo spragnieni zakupów byli Polacy. Efekt?

Już w pierwszym tygodniu działalności centra zaczęły notować footfall na poziomie 60 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2019 roku. Także trzy centra należące do Newbridge znalazły się w gronie najszybciej odrabiających footfall i to na poziomie dużo ponad średnią.

I tak całe portfolio centrów handlowych Newbridge składające się z Nowych Bielaw, Nowych Czyżyn i Nowej Górnej zanotowało w pierwszym tygodniu po „odmrożeniu” handlu średni footfall na poziomie ponad 80 proc,. w porównaniu z tym samym okresem  w 2019 r. Jeszcze lepiej wyniki te kształtują się w poszczególnych centrach.

Najwięcej zyskały Nowe Bielawy. W pierwszym tygodniu,  tj. od 4-12 maja, footfall zanotowano tu na poziomie ponad 82 proc., w porównaniu do podobnego przedziału czasowego przed rokiem. W Nowych Czyżynach z kolei liczba ta oscylowała na poziomie ponad 80 proc. Z kolei w Nowej Górnej zanotowano ruch sięgający ponad 77 proc. dotychczasowego.

Na tak dobry wynik trzech obiektów wpływ miało kilka czynników. Jednym z nich jest format convenience z dominantą hipermarketu Carrefour, w którym od początku pandemii można było zrobić komfortowo zakupy z uwzględnieniem wszelkich zasad sanitarnych.

Nie bez znaczenia jest także kompaktowość oferty. Obok sklepów spożywczych,  klienci znajdują w centrach wszystko, czego potrzeba na co dzień, w tym tak popularne wśród Polaków marki jak RTV Euro AGD, Jysk, Leroy Merlin, Pepco, Rossmann, Vision Express czy Orsay, Carry i Big Star.

Istotne dla wyniku jest także podejście obiektów Newbridge do informowania o obostrzeniach. Od wprowadzenia zakazu handlu wszystkie trzy centra handlowe prowadziły niezwykle aktywną kampanię informacyjną skierowaną do klientów. Ta miała na celu edukowanie na temat nowych zasad, ale także oswajanie z ograniczeniami.