Lokalna społeczność w centrum nowej strategii marketingowej Newbridge Poland

Lokalna społeczność w centrum nowej strategii marketingowej Newbridge Poland

  • 28 sierpnia 2019
Alt Text

Centra handlowe coraz częściej włączają w swój marketing działania z obszaru community relations. Powód? Dzięki nim można nawiązać, rozwinąć i podtrzymać trwałą relację ze społecznością lokalną. Co więcej, można tę społeczność aktywnie włączyć w działania galerii i to nie tylko w roli odbiorcy, ale i współorganizatora.

Nic więc dziwnego, że także mniejsze centra handlowe, np. convenience, coraz chętniej sięgają po podobne działania. Przykładem są 3 obiekty należące do Newbridge Poland. Ich nowa strategia marketingowa, wdrażana od stycznia tego roku, w znacznej mierze opiera się na community relations i współpracy z najbliższym sąsiedztwem CH Czyżyny w Krakowie, CH Bielawy w Toruniu i CH Guliwer w łodzi.

Najlepiej to widać na przykładzie ostatnich akcji Newbridge, chociażby w CH Czyżyny w Krakowie. W luty centrum zorganizowało walentynkową akcję, w której namawiało do zakochania się w… Nowej Hucie. Pomagał w tym vintage plakat stworzony przez rysowniczkę Katarzynę Bogucką, który można było odebrać za zakupy. W ten sposób obiekt promował siebie, ale także charakterystyczny retro klimat i walory tej części Krakowa. Wydarzenie zorganizowano przy współpracy m.in. z Fundacją Promocji Nowej Huty, Muzeum PRL w Nowej Hucie i kultowym sklepem „Szpeje”.

Motyw silnego związku z Nową Hutą wykorzystano także podczas jej 70-lecia. Na początku sierpnia Czyżyny zorganizowały kino plenerowe, w którym wyświetlano m.in. film  z 1957 pt. „Zagubione uczucia”, który opowiada o Nowej Hucie i jej mieszkańcach. Całość wzbogacono starymi kronikami filmowymi, będącymi zapisem ważnych wydarzeń z życia dzielnicy oraz świadectwem minionej epoki. W ten sposób centrum handlowe przybliżyło historię swojego sąsiedztwa, zwłaszcza jego nowym mieszkańcom.

Inaczej działania wyglądają w CH Guliwer. Tam od lutego działa Punkt Lokalnych Inicjatyw Społecznych, w którym systematycznie wystawiają się miejscowe organizacje pozarządowe. Punkt umożliwia m.in. popularyzację działalności, prowadzenie kwest i rekrutację wolontariuszy. Jego wystawcami są organizacje z najbliższego sąsiedztwa centrum. Wśród nich można było już znaleźć m.in. Fundację „Przytul Kota”, która promowała kocie adopcje, Regionalne Centrum Wolontariatu „Centerko”, które zachęcało do wolontariatu, a także Fundację „Szansa dla niewidomych”.

Widoczne są już pierwsze efekty tych działań. Znacząco poprawia się lokalny odbiór wszystkich trzech centrów handlowych. Dzięki wydarzeniom, klienci zyskują także kolejne powody, aby odwiedzać i lepiej poznawać centra handlowe Newbridge.